poniedziałek, 29 czerwca 2015

Bezglutenowa tarta z zapiekanymi szparagami z jogurtowym sosem


Składniki:
  • 170 g mąki z amarantusa
  • 100 g mąki jaglanej
  • 40 g mąki ryżowej
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 0,5 pęczka szparagów
  • 1 jogurt naturalny
  •  łyżki soku z cytryny
  • 6 pomidorów suszonych
  • garść jarmużu
  • 1 awokado
  • 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • pieprz, sól



Przygotowanie:

Do miski dodajemy mąki sól, olej kokosowy, jajko i wyrabiamy ciasto stopniowo dolewając wodę. Jeżeli zajdzie potrzeba można dodać więcej wody. Foremkę smarujemy olejem kokosowym i wylepiamy ciastem. Spód dziurawimy widelcem, następnie pieczemy w piekarniku przez ok. 25 min w 180 st.

Szparagi zapiekamy - przepis znajdziesz tutaj

Do jogurtu dodajemy pieprz, sól, sok z cytryny pokrojone w kostkę pomidory suszone, posiatkowany jarmuż i pokrojone w kostkę awokado. Całość mieszamy i wylewamy na upieczony spód tarty, na koniec wykładamy upieczonymi szparagami. Tartę zapiekamy w piekarniku w 180 st przez 20 min. 





20 komentarzy:

  1. O! Może zapiekane szparagi mi wreszcie wyjdą, bo te gotowane zawsze są hymmm twarde :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno - po 20 min najlepiej sprawdzić widelcem czy są już miękkie :)

      Usuń
  2. Wspaniała. Już biegnę na kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała. Już biegnę na kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała. Już biegnę na kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same zdrowe rzeczy w tym przepisie, i wyglądają obłędnie. Wpadam na porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta zawsze nam się kojarzy z czymś słodkim ale taką wersją też chętnie byśmy się zajadały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muy saludable :). Felicitaciones por tu lindo blog.
    Saludos desde El Blog de Boris Estebitan.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy ja próbuję zrobić jakikolwiek sos z jogurtu to wygląda to fatalnie. Zawsze mi się zważy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie :) Mi może by nie wyszła, ale mamie podsunę przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, to musi być pyszne... Dopiero niedawno odkryłam szparagi, wcześniej po nie nie sięgałam, sama nie wiem czemu, i zakochałam się w nich. A że tarty to moja specjalność, na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń