środa, 7 października 2015

Pasztet z zapiekanej dyni i buraka


Składniki:
  • 4 zapieczone buraki
  • 1 mała dynia hokkaido
  • 2 łyżki majeranku
  • 3 łyżki oregano
  • 2 łyżki tymianku
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 3 łyżki oleju ryżowego
  • 3 łyżki mąki gryczanej
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 0,5 pęczka koperku
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz






Przygotowanie:


Dynię myjemy i kroimy w plastry, a buraki w ćwiartki. Warzywa posypujemy ziołami: majeranek, tymianek, oregano, pieprzem, solą i ostrą papryczką i zapiekamy w piekarniku przez 20 min. w 250 st., wraz z 3 ząbkami czosnku.  Zapieczone i ostudzoną warzywa obieramy ze skórki i blendujemy. 
Następnie dodajemy pozostałe składniki: olej ryżowy paprykę, pieprz, sól,zapieczony czosnek, mąkę, sos sojowy,koperek. Przygotowany pasztet przekładamy do naczynia w którym będziemy go zapiekać. 

Pieczemy w 200 st przez ok 40 min.





34 komentarze:

  1. W życiu bym na to nie wpadła ... ciekawe jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dynia bardzo fajnie połączyła się burakiem :) Pasztet posiada delikatny i lekko słodki smak który nadała mu dynia.

      Usuń
  2. genialny! zarówno kolor, jak i pewnie smak!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie, ciekawa jestem jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Great post dear!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/10/monte-palace.html

    OdpowiedzUsuń
  5. kolor ma cudowny! <3
    ale jeszcze nie miałam okazji jeść takiego połączenia smaków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Żaden kupny pasztet tego nie przebije no i ma super kolor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dokładnie nie kupimy, a
      myślałam że dynia trochę koloru pomarańczowego sprzeda :)

      Usuń
  7. O kurcze, to połączenie jest genialne, świetna robota ;)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pomyślałabym, że z takich składników można stworzyć pasztet, bez większej ilości dodatku węglowodanowego :) Dla mnie najlepszym zlepiaczem zawsze jest kasza jaglana, ale muszę wypróbować Twoją wersję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dyniowy pasztet wypróbowalam bez kaszy i super wyszedł, dlatego przy tym również Spróbowalam :)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy takiego nie jadłam, bardzo jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No super połączenie nie wpadłabym na dodanie Buraka... Ciekawi mnie smak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. połączenie powstało przez przypadek :) Wcześniej zapiekałam buraki z dynią i okazało się, że wspaniała z nich para :)

      Usuń
  12. ciekawe..będę musiała wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Ale świetny pomysł! W życiu bym sama na taki nie wpadła :D Ciekawa jestem jak smakuje :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  14. zdrowe pyszne, chcę go mieć w lodówce:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Burak i dynia świetne połączenie :D Chętnie bym go spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. ooo, taki pasztet to ja bardzo chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały przepis. Zapisuję. Pasztecik wyszedł ci znakomity :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały przepis. Zapisuję. Pasztecik wyszedł ci znakomity :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniały przepis. Zapisuję. Pasztecik wyszedł ci znakomity :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdzie buraki tam musi być pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. O jej jaki cudak :D nigdy czegoś takiego nie jadłam :) Musi być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawe połączenie, bardzo, a ten kolor - czad!

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo ciekawy pomysł na pasztet :)

    OdpowiedzUsuń