niedziela, 12 kwietnia 2015

Wegetariańskie szaszłyki



Pierwszy słoneczny i bardzo ciepły dzień postanowiłam wykorzystać i rozpocząć sezon grillowy. 
Wbrew tradycji mięsnej i kiełbasianej przygotowałam na grilla warzywne szaszłyki. Przygotowane w marynacie warzywa nabrały ciekawego smaku. Do tego idealne grzanki z pesto, sałatka, zimne piwko i sezon grillowy rozpoczęty :)


Potrzebne składniki: 
  •  1 cukinia
  • 1 bakłażan
  • 8 pieczarek
  • 8 rzodkiewek
  • 1 papryka czerwona 
  • 1 papryka żółta

Marynata: 
  •  1/3 szklanki oliwy z oliwek
  • 3 łyżki musztardy (na domową przepis znajdziesz tutaj)
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka posiekanej bazylii
  • 1 łyżka majeranku 
  • sól ziołowa, pieprz

Przygotowanie:


Wszystkie warzywa dokładnie myjemy. Cukinie i bakłażan kroimy na plasterki, papryki w duże kostki, rzodkiewkę na pół a pieczarki pozostawiamy całe. Wszystkie warzywa zalewamy marynatą i pozostawiamy w lodówce na ok. 2 -3 godziny. 
Następnie warzywa nabijamy na patyczki do szaszłyków, polewamy marynatą która nam została i grillujemy :) 








29 komentarzy:

  1. z chęcią porwałabym takiego szaszłyka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że lubię mięso to takiego szaszłyka też bym nie odmówił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sezon na grill? My, bardzo chętnie xD
    Szaszłyki z warzyw w takiej ciekawej marynacie muszą być pyszne :) Przy naszym rodzinnym grillu przypomnimy sobie o tym przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sądzę, że warzywne są równie smaczne, jak mięsne i nic im nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie szaszłyki <3 ja sezon grillowy dziś rozpoczęłam, ale mięskiem :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Samo zdrowie, lepiej sezonu zacząć nie można ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, ale mi smaka narobiłaś! Nie próbowałam jeszcze warzywnych szaszłyków, bedę musiała to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny pomysł z tymi szaszłykami :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. pycha! Jestem wegetarianką od niedawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam szaszłyczki, ale narobiłaś mi ochoty :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję ten zapach! :) lekko i zdrowo.... aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam grillowane warzywa, moim faworytem jest cukinia;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przez tego posta mam straszne chęci na grilla. :]

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mogę się doczekać grilla :) Szaszłyki wegetariańskie też oczywiście się na nim znajdą i to chyba pierwsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak wiosennie... Szaszłyki piękne jak malowane!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zjadłabym takie szaszłyka :) Bardzo lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomimo tego, że raczej jestem mięsożercą to z chęcią zjadłabym Twoje szaszłyki, wyglądają naprawdę przepysznie :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. uświadomiłaś mi, jak bardzo marzy mi się grill! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo smakowite szaszłyczki! : )

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajna propozycja ! Kolorowo i bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne kolory!
    Warzywa muszą być pyszne w tych szaszłykach.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdrowo i kolorowo - tak lubię najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna propozycja na majowkowe grillowanie, i śliczne kolorowe fotki.
    Pozdrawiam, serdecznie.

    OdpowiedzUsuń