piątek, 30 czerwca 2017

Sałatka z bobu i młodych ziemniaków

                    




Czerwiec, to miesiąc w którym w mojej lodówce króluje bób :). Połączenie bobu z młodym ziemniaczkiem to strzał w dziesiątkę :). 
Sałatka to propozycja na lekki szybki obiad lub kolację. Największym problem na jaki się natkniecie się w jej przygotowaniu, to powstrzymanie się przed zjedzeniem całego bobu w trakcie jego obierania:) 

Składniki:
  • 10 młodych ziemniaków
  • 200 gr bobu
  • oliwa z oliwek
  • 1 łyżeczka wędzonej ostrej papryki 
  • migdałowy parmezan do posypania przepis znajdziesz tutaj).
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1/2 pęczka pietruszki zielonej
  • garść bazylii
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 1 łyżeczka rozmarynu
    sól, pieprz


Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy, kroimy w bardzo grubą kostkę i gotujemy w osolonej wodzie. Bób płuczemy i również gotujemy do miękkości, jak ostygnie obieramy z łupinek. 
Wszystkie zioła dokładnie myjemy i szatkujemy. 
Łączymy ziemniaki z bobem przyprawiamy: pieprzem, sola i papryką, ziołami, oliwą i migdałowym parmezanem.



23 komentarze:

  1. O jak się cieszymy, że jest nowy post! :*
    Uwielbiamy bób i w sezonie korzystamy z niego ile tylko się da :D Z ziemniaczkami smakuje wybitnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak połączenie bobu z ziemniakiem jest cudowne ;). Miło mi bardzo, ze czekałyscie na mnie ;)

      Usuń
  2. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam, a lubię i bób i młode ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne połączenie i dużo ziół,to lubię 💚:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W takiej wersji jeszcze nie jadłam :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze bobu w tym roku nie jadłam, błąd;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z mężem codziennie jemy ;) musimy się nim nacieszyć ;)

      Usuń
  6. Wspaniałe, letnie zestawienie!

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze w tym roku nie jadłam bobu, muszę nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczne połączenie, a danie wygląda bardzo treściwie i pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak danie jest również bardzo treściwe :). Nawet panowie są najedzeni ;)

      Usuń
  9. Pycha, takiej sałatki jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko co uwielbiam w jednej sałatce!

    OdpowiedzUsuń
  11. No to podsunęłaś mi fajny pomysł na obiad. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmmm, moja siostra zrobiła niedawno pyszną sałatkę z bobu i dodała jeszcze m.in czereśni - była pyszna.
    Twoja propozycja baaardzo przypadła mi do gustu :)
    Chyba w końcu i ja muszę kupić bób i coś z niego upichcić ;)

    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mogę jeść owoców, Wiec nie spróbuje z czereśniami. Fajny pomysł ;)

      Usuń