piątek, 15 kwietnia 2016

Pasztet z czosnku niedźwiedziego





Potrzebne składniki: 
  • 200 g czosnku niedźwiedziego
  •  1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • garść orzechów włoskich
  • 3 łyżki mąki jaglanej
  • łyżeczka babki płesznik
  • garść prażonych pestek słonecznika
  • garść prażonego sezamu
  • pieprz, sól 




 Przygotowanie:



Do ugotowanej i przestudzonej kaszy jaglanej dodajemy zmiksowany czosnek niedźwiedzi i blendujemy całość na gładką masę.
Przekładamy do miski i dodajemy pieprz, sól, olej kokosowy, mąkę, prażony słonecznik, sezam,
orzechy włoskie, babkę płesznik  i dokładnie mieszamy. 

Przygotowany pasztet przekładamy do naczynia w którym będziemy go zapiekać. Pieczemy w 180 st przez ok 35 min.






18 komentarzy:

  1. Właśnie kupiłam dwa pęki czosnku niedźwiedziego. Część pierwszego zniknęła w drodze do domu, kolejna część poszła do spaghetti, a Twój przepis wow! Wracam po więcej!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smacznie,fajny ma kolorek

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale nam się takie liście czosnku niedźwiedziego zamarzyły :D Musimy koniecznie poszukać w większej ilości warzywniakach, bo póki co jeszcze go nie dorwałyśmy. Pasztecik prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już zapisane do zrobienia. Bardzo ciekawe smaki, a kolor taki wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupić czosnek niedźwiedzi ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W warzywniaku, na straganie, ja kupiłam w ilości hurtowej od Pana z którym umówiłam sie na FB

      Usuń
  6. Znów oryginalny przepis, który trzeba wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj po ostatnich pomysłach moje męża na pasty soczewiczy, gryczane itp. mam obrzydzenie na tego typu wynalazki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co sie lubi ;). Ja tylko takie rzeczy jadam ;)

      Usuń
  8. czosnek niedźwiedzi bardzo lubię i dodaję o tej porze do wszystkiego, ale pasztetu jeszcze nie robiłam :)
    wygląda wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały. Bardzo lubię czosnek niedźwiedzi i mam zawsze zapas w kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały. Bardzo lubię czosnek niedźwiedzi i mam zawsze zapas w kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna wegetariańska wersja - chętnie bym spróbowała :) I jaki ładny zielony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to jest bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń